18 Mayıs 2018 Cuma

Salt (2010)

SALT


   Salt ya da Türkçe’ye çevrildiği adıyla Ajan Salt, başrollerini Oscar ödüllü Angelina Jolie ve Liev Schreiber'in oynadığı ve Philip Noyce'un yönetmenliğini üstlendiği Amerikalı aksiyon filmidir ki bence Angelina Jolie’nin ne kadar iyi ve başarılı bir oyuncu olduğunun da kanıtları arasındaki filmdir.
Angelina Jolie, bu filmde bir CIA ajanını canlandırıyor. Jolie’nin canlandırdığı Evelyn Salt yani Ajan Salt, Amerika Başkanına suikast yapan bir Rus casusu olmakla suçlanıyor. Salt ise başka birinin Başkan’a suikast düzenlediğini anlatmaya, kanıtlamaya çalışan ve kendi suçsuzluğunu ispatlaması gereken kaçak bir casus durumuna düşüyor.
Film bazı yönleriyle Bay ve Bayan Smith (2005)’i anımsatsa da senaryosu gerçekten bir efsaneydi diyebilirim. Hatta o kadar ki Angelina Jolie’nin 2010’a kadar oynadığı sağlam filmler sıralamasında senaryo açısından ilk beş film arasına çok rahat girebilir. Tabii bu filmin akıcı olmasında Liev Schreiber’in oyunculuğu da tartışılmaz derecede önemliydi. Liev Schreiber’i izlerken her ne kadar aklıma Bay J gelmiş ve beni güldürmüş olsa da o anımsamaların dışında sizi merak ettiren bir oyunculuğu var. Schreiber’in Yüz ifadesinin donuk olmasından mı yoksa bana öyle gelmesinden midir bilinmez, iyi adam mı kötü adam mı olduğunu ancak film bittiğinde anladığım biridir kendileri, her filminde.
299 milyon dolar hasılat yapmış ve Angelina Jolie ile Liev Schreiber’i bir araya getirmiş filmin kötü olmasını zaten beklemiyordum ama beklentilerimin üstünde bir film oldu. O müthiş kaçış sahneleri bundan sonra benim için birçok filmin düşük not almasına neden olacak.
Filmin tek kötü yönü, yer yer “Arkınvari” dövüş sahneleriydi… Filmin inandırıcılığını düşüren bu sahneler de olmasa hakikaten on numara bir filmdi diyebilirim.
Benim en beğendiğim yönü ise finalde beni şoke etmesiydi, tabii size “spoiler”  vermeyeceğim. İzlerseniz ne demek istediğimi anlarsınız diye düşünüyorum.
Konusuna, karakterlerine, çekim açılarına, hayran kaldığım bu filmi izlerseniz pişman olmazsınız diye düşünüyorum…
Film dolu günler!


Benzer Yayınlar

Salt (2010)
4/ 5
Oleh

Abone Olun

Yazılarımızı beğeniyor musunuz?Abone Olun Yazılarımı Kaçırmayın.